tisdag 22 februari 2011

Nagelförlängning , Silke eller gelé?

Om man svettas mycket tyder det på att man är otränad.
Nej, det är faktiskt falskt..Svetten har bland annat till uppgift att kyla ner kroppen och därför svettas du mer ju mer vältränad du är. Det är däremot individuellt hur mycket vi svettas och det går inte att jämföra två personers svettmängd på vem som är mest vältränad. När du svettas, så rensar du ut slagg och gifter från din kroppen, vilket alltså gör det bra att svettas.

Men hur som helst. Jag och mamma var ju nere i lördags på Rima Rimandas nagelstudio, och fixade våra naglar. Jag ville prova på något som ser mera naturligt ut är gelé. Därför testade jag på att förlänga dem med Silke (Silke och silkes pulver extreme). Riktigt häftigt! Naglarna vart super fina, men sen ville hon måla på någon ball färg, speciellt eftersom jag skulle ut på kvällen. Eftersom jag alltid nästan är svartklädd, och brukar ha väldigt naturlig färg på naglarna, kom vi överens om att köra på en färg. En ordentlig färgklick.
Och ja, jag lät henne välja själv, för skojs skull. Det blev neon barbierosa. (!!!!)
Okej att neon är inne, men rosa? jag? aldrig. Men hon hade bestämt sig, och så vart det...
Har det faktiskt fortfarande kvar nu, men ska ta bort över lacket imorgon, och låta dem va naturliga. Har inte orkat än, och har ändå bara varit hemma och jobbat. :)


På bilden ser dem dock ännu skrikigare ut än vad dem är.. haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar